Leksikonet
BESTSELGEREN
kommunikasjoN, salg, service og ledelse
Bestselgeren er en bokserie på fire bøker om kommunikasjon innen salg, service og ledelse. Syv prosent av selgerne står for 80 prosent av salget. Bokprosjektet startet som en jakt på disse syv prosentene.

Hva er det unike med de syv prosent av selgerne som står for 80 prosent av salget? Forfatterne Stein Tyrdal og Kay Ellingsen har intervjuet en rekke dyktige selgere, salgs- og markedssjefer, gründere og salgstrenere, alle med årelang erfaring.

Hva er beste praksis? Er det miljøet som former oss eller finnes det et eget salgsgen som noen har og andre ikke har? Er vi født serviceminded? Hva er det som kjennetegner de beste innen salg og service?

Etter en reise som har tatt to år, foreligger resultatet i form av bestselgerserien på fire bøker. Bøkene er nyttige uansett hvilket yrke du har, for vi er alle selgere.
SPESIFIKASJON
· BOK 1) Bestselgerens 24 ferdigheteter
· BOK 2) Bestselgerens kommunikasjon
· BOK 3) Prestasjonsledelse av bestselgeren
· BOK 4) Bestselgerens verktøykasse
Over 2,500 bøker solgt
BOK 1: Bestselgerens 24 ferdigheter
I Bok 1 ”Bestselgerens 24 ferdigheter” går vi igjennom den generelle salgs- og servicekommunikasjon i de seks salgsfasene fra strategisk planlegging til oppfølging av kunden.
  • 284 sider: En gjennomgang av ferdighetshjulet.
  •  De 24 salgs-/ledelsesferdighetene.
  •  De 6 salgsfaser.
BOK 2: Bestselgerens kommunikasjon
Bok 2 ”Bestselgerens kommunikasjon” handler om hvordan du best mulig kommuniserer med dine kunder. Vi deler kundene inn i fire kategorier som har hvert sitt atferdsmønster.
  •  298 sider: En guide for å lese og kommunisere til mennesker.
  •  De 4 dominerende atferdsstilene.
  •  Salgsstrategi tilpasset ulike kundekategorier.
BOK 3: Prestasjonsledelse av Bestselgeren
Bok 3 ”Prestasjonsledelse av Bestselgeren” er en bok om aktivitetsorientert ledelse som viser hvordan du kan lede dine ansatte til økt salg og bedret service. Ved å lære din egen og de ansattes atferd å kjenne vil du skape en mer effektiv salgs- og serviceorganisasjon. Her finner du inspirasjon og praktiske øvelser til å lede dine ansatte til å bedre sine prestasjoner.
  •  538 sider: Et verktøy til å utvikle ditt team.
  •  Hvordan lede ditt salgs- og serviceteam.
  •  En guide til prestasjonsorientert lederskap.
BOK 4: Bestselgerens verktøykasse
Her får du som leder innen salg- og service en startpakke med nødvendige verktøy for situa- sjons bestemt salg: Boka har 174 øvelser fordelt på fem områder: Kommunikasjonsverktøy (38 øvelser), salgs- og serviceverktøy (35 øvelser), HMS-verktøy (8 øvelser), ansettelses- verktøy (25 øvelser) og ledelsesverktøy (85 øvelser). Boka inneholder mange nyttige og nødvendige tester, samt en rekke praktiske øvelser for å bevisstgjøre og trene ferdigheter.
  •  326 sider: 174 kraftige verktøy som vil sikre vekst.
  •  Kommunikasjonsverktøy
  •  Salgs- og serviceverktøy
  •  HMS-verktøy
  •  Ledelsesverktøy
Hva sier våre medlemmer?

Siv Schøning | Salgssjef privat i NTE

«I min karriere har jeg vært innom flere salgskurs hvor dette er klart det beste kurset! Dette er ikke et basic salgskurs som lærer deg om salgssamtalen. Dette er adferdspsykologi og kunsten om hvordan tilnærme seg ulike personligheter.»

Lars H. Grimsrud | Daglig Leder i Luksusmegleren

«Jeg vil også nevne at det ikke bare er på det profesjonelle planet dette har hjulpet meg, men også på det personlige. Jeg har lært å kjenne fantastiske mennesker med totalt ulik personlighet.»

Audun Johnsen | Leder i A-GRUPPEN

«Av alle kurs jeg har vært på er dette desidert det mest lærerike kurset jeg har deltatt på. Kursets dokumentasjon inneholder 4 bøker spekket med all relevant informasjon for salg/service og ledelse.»»
Forfatteren: Kay Egil Ellingsen
Jeg har vært så heldig å kunne omstilt og utviklet en kundemasse på 20.000 personer i 1.200 bedrifter. Dette har gjort at jeg kanskje er en av de mest erfarne “utviklere” i skandinavia innen vekst. Jeg er serifisert som hypnoterapeut og er også medlem hos Dansk Hypnose Fælles Forbund.

Forfatter av fagbøker innen salg, service og prestasjonsledelse (Situasjonsbestemt ledelse); Bestselgerens 24 ferdigheter, 2012 Bestselgerens kommunikasjon, 2012 Prestasjonsledelse av Bestselgeren, 2012 Bestselgerens verktøykasse, 2012 Hypnoterapeut og NLP Master Practitioner – 4 årig utviklingsprogram med ferdighetstrening med utvikling av 1.800 personer over 5 år. Ref.; Norges Beste Rekrutterer og FAFO rapport-forskning. Sertifisert til å anvende en rekke person- og teamrollekonsepter bl.a. Management Strategies.
©2018 Rainmaker Academy AS // Personvern