Hjelp dine selgere å selge mer

Dette får du på Rainmaker Academy™

  • 12 måneders kurs om salg & service (24 videoer).
  • 100+ verktøy og øvelser for salg og ledelse.
  • Salgsformer, salgsscript og salgsteknikker.
  • Q&A med Kay Ellingsen (live webinar).
  • Tilgang til privat Facebook-gruppe.
  • Tilgang til konferanser & seminarer.
  • Praktisk eksamen og sertifiseringsbevis.

Kun 6.588 kr (Veil. 9.480 kr)

12 måneders tilgang

For alle som jobber innen salg, kommunikasjon og service.

Mål: At du skal selge mer, forhandle og kommunisere bedre.

Beregnet kurslengde: 12 måneder

Kursformat: Online og fysisk. Video, lyd og bilde.

Ferdighetshjulet & de 6 salgsfaser

Rainmaker Academy sitt salgskurs er bygd opp av Ferdighetshjulet, som består av de 6 grunnleggende salgsfasene du bør kunne for å selge mer og forhandle bedre. Salgsfasene er igjen bygd opp av 24 salgsferdigheter.

Salgsfase 1:
Planleggingsfasen

Målet med Planleggingsfasen, er å forberede deg slik at du selger mest mulig effektivt. En god salgsstrategi sikrer at alt arbeid som gjøres, fører frem mot målet “Effektivt salg”.

Salgsfase 2:
Behovsfasen

I dette kurset lærer du å avdekke og kartlegge kundens behov. Det tar for seg ferdighet 5-8 som innebærer å skape kontakt, lede møter, kartlegge behov og beherske lytte- og spørreteknikker.

Salgsfase 3:
Løsningsfasen

I løsningsfasen vil vi gå dypere inn i argumentasjon og presentasjon av produktet overfor kunden. Vi skal lære noen teknikker for å håndtere og takle innvendinger. Hva gjør du når kunden spør om rabatt? Få noen teknikker på å få størst mulig fortjeneste.

Salgsfase 4:
Tilbudsfasen

I tilbudsfasen skal vi avslutte salget. Vi skal komme til enighet om pris og løsning. Vi skal i denne seksjonen bli bedre til å tolke kjøpssignaler, forstå kundens kjøpsprosess, utforme et uimotståelig tilbud samtidig som du håndterer stress.

Salgsfase 5:
Avslutningsfasen

I avslutningsfasen skal vi komme til enighet om kjøp og sikre salget. I dette kurset tar vi en gjennomgang om å få orden på kunden, unngå utsettelser, bruke din emosjonelle intelligens samt gjennomføre forhandlinger.

Salgsfase 6:
Oppfølgingsfasen

I oppfølgingsfasen ser vi på noen teknikker for å yte god service samt pleie kunden, slik at han/hun kommer tilbake og kjøper mer. Vi ser på flere metoder for mersalg og påfølgende salg.

Salgsfase 6:
Oppfølgingsfasen

I oppfølgingsfasen ser vi på noen teknikker for å yte god service samt pleie kunden, slik at han/hun kommer tilbake og kjøper mer. Vi ser på flere metoder for mersalg og påfølgende salg.

Salgsfase 1:
Planleggingsfasen

Målet med Planleggingsfasen, er å forberede deg slik at du selger mest mulig effektivt. En god salgsstrategi sikrer at alt arbeid som gjøres, fører frem mot målet “Effektivt salg”.

Salgsfase 5:
Avslutningsfasen

I avslutningsfasen skal vi komme til enighet om kjøp og sikre salget. I dette kurset tar vi en gjennomgang om å få orden på kunden, unngå utsettelser, bruke din emosjonelle intelligens samt gjennomføre forhandlinger.

Salgsfase 2:
Behovsfasen

I dette kurset lærer du å avdekke og kartlegge kundens behov. Det tar for seg ferdighet 5-8 som innebærer å skape kontakt, lede møter, kartlegge behov og beherske lytte- og spørreteknikker.

Salgsfase 4:
Tilbudsfasen

I tilbudsfasen skal vi avslutte salget. Vi skal komme til enighet om pris og løsning. Vi skal i denne seksjonen bli bedre til å tolke kjøpssignaler, forstå kundens kjøpsprosess, utforme et uimotståelig tilbud samtidig som du håndterer stress.

Salgsfase 3:
Løsningsfasen

I løsningsfasen vil vi gå dypere inn i argumentasjon og presentasjon av produktet overfor kunden. Vi skal lære noen teknikker for å håndtere og takle innvendinger. Hva gjør du når kunden spør om rabatt?

Dine selgere kan lære på flere måter

Bestselgerboken

Boken inneholder de 6 salgsfasene og Ferdighetshjulet med de 24 ferdigheter. Over 20 år med research og erfaring ligger i denne boken.

Kursmoduler

Kay Ellingsen guider deg gjennom Bestselgerens 24 ferdigheter online. Her blir du ved hjelp av videoer guidet steg for steg gjennom alle de 6 salgsfasene.

Salgsverktøy

Du vil få tilgang til over 174 salgsverktøy og salgsøvelser. Dette er en verktøykasse som har gjort oss mye mer effektive enn våre konkurrenter i salg. Du kan se  verktøyene her.

Q&A-webinar

Få tilgang til Q&A-webinar med Kay regelmessig. Lurer du på noe ifm. en klage, innvending eller en potensiell kunde? Still spørsmål og få svar live.

VIP-gruppe

Bli med i VIP Facebook-gruppe med alle deltakerne i Rainmaker Academy. Her deler vi resultater, og hjelper hverandre med felles utfordringer. 

Konferanser

Alle deltakere får tilgang til konferanser og seminarer med Kay. Dette er workshops og fysiske samlinger der vi deler erfaringer og salgsteknikker.

Programmets innhold

I løpet av 12 måneder tar vi dine selgere gjennom 24 salgsferdigheter, som vil gjøre de til bedre selgere og forhandlere. Slik gjør vi det.

1. Salgsstrategi: Slik selger du effektivt

2. VAK-modellen: Spill på ulike sansepreferanser

3. OILA-post: Få oppmerksomhet

4. Profesjonell møtebooking: Få økt antall møteavtaler

5. Skape kontakt

6. Møteledelse

7. Kartlegge kundens behov

8. Spørre- og intervjuteknikker

9. Argumentasjonsteknikk

10. Presentasjon av produktet

11. Pris og rabatt

12. Håndtere innvendinger

13. Kjøpssignaler

14. Kjøpsprosessen

15. Utforme tilbud

16. Stressmestring

17: Lukke salget

18. Unngå utsettelser

19. Emosjonell intelligens (EQ)

20. Forhandlingsteknikker

21. Servicekvalitet

22. Påfølgende salg

23. Kundepleie

24. Klagehåndtering

De tre utviklingsfaser

Enten du akkurat har startet innen salg eller ledelse, eller du er en profesjonell selger eller salgsdirektør med flere års erfaring, så har Rainmaker Academy kompetanse for videreutvikling.

UTVIKLINGSFASE 1

Bestselgerens 24 ferdigheter

Salg og service inngår i mange relasjoner, derfor er kurset nyttig for deg både profesjonelt og privat. Det er sågar nyttig uansett hvilke yrke du har, for salg er kommunikasjon. Målet med Bestselgerens 24 ferdigheter, er å bli den beste selgeren du har mulighet til å være.

UTVIKLINGSFASE 2

Bestselgerens kommunikasjon

7% av selgerne står for 80% av salget. Hva kjennetegner de beste? I dette kurset viser vi deg hvordan du best kommuniserer med dine ulike kunder. Vi deler kundene inn i fire kategorier som har hver sin atferdsstil. Atferdsstilen bestemmer innkjøpsstilen. Innkjøpsstilen avgjør hvordan du best kommuniserer.

UTVIKLINGSFASE 3

Prestasjonsledelse

Et effektivt salgskorps er hjertet i ethvert selskap. Dagens suksesskriterier handler om å forstå atferd, tilpasse sin kommunikasjon og selge med sine sanser. Selskap som klarer å ansette og utvikle de dyktigste, reduserer ikke bare kostnadene, men vil ha en svært stor konkurransefordel.

Rainmaker-sertifiseringer

  • «Sertifisering innen 24 salg- og serviceferdigheter»
  • «Sertifisering innen PL - Prestasjonsledelse»
  • «Sertifisering innen SBL - Situasjonsbestemt Ledelse»
  • «Sertifisert innen Serviceledelse og kundepleie»

Oppsummering av hva dine selgere får

Dette får du på Rainmaker Academy™

  • 12 måneders kurs om salg & service (24 videoer).
  • 100+ verktøy og øvelser for salg og ledelse.
  • Salgsformer, salgsscript og salgsteknikker.
  • Q&A med Kay Ellingsen (live webinar).
  • Tilgang til privat Facebook-gruppe.
  • Tilgang til konferanser & seminarer.
  • Praktisk eksamen og sertifiseringsbevis.

«Alle bedrifter bør utdanne og videreutvikle sine ansatte»

Kun 6.588 kr (Veil. 9.480 kr)


Kay Egil Ellingsen

​Kontakt Kay Ellingsen

Opplæringsansvarlig - Forfatter
Headhunter - Foredragsholder

kay@rainmaker-academy.no
Mobil: 910 00 744